reede, märts 09, 2007

THE SHORT FILMS OF DAVID LYNCH 2002

Aga ma ei andnud alla ja võtsin vaadata ka Davidi lühifilmid. Alguse kolmveerand ei andnud ka David alla ja pani sama ajukaabitsa teemat edasi mis Dumblandiski. Jah, tõsi on, et "Elevantmeest" mina teist korda näha ei taha ja "Eraserhead" on üks vähestest filmidest mis mul õudus ja hirmuunenägusi on põhjustanud. Luupainajaid. Tudengiaegsed tööd lasevad samas vaimus. Esimene päris film oli tal, tuleb välja üks animeeritud maal. No seal oli selline maal, et hea tahtmise järgi võis tõesti olla pildi ülal ääres kuus pead ja siis Lynch pani need pead oksendama. "Six man getting sick" oli esimese filmi pealkiri. Ja siis pakuti talle juba 1000 dollarit honorari järgmise filmi eest ja nii ta läks. Sest mõttes oli huvitav, et Lynch iga filmi alguses natuke seletas ka tausta. Aga jah, väga raske abstraktne teema oli algul tal, minu mõistuse jaoks. A siis lõpus läks juba värvilisemaks ja mu lemmikuks jäi "Cowboy and the frenchman" Kõva rock'n'roll stseen oli seal ja muidu ka selline kirjeldamatu atmosfäär ja näitlejatööd, mis mulle Lynchi juures meeldibki. Ja viimane oli 55 sekine film. Mille valmimine oli üks tähelepanuväärne lugu - nimelt anti 4 maailmakuulsale rezhissöörile kasutada sedasama originaal vendade Lumieride kaamerat. Ja paluti teha 55 seki pikkune film vabal teemal, noh seesama 55 sekki mis see maailma esimese filmi pikkus ( Rongi saabumine jaama ). Davidi tulemus oli mu arust tase.

1 kommentaar:

J ütles ...

Cowboy and the Frenchman on tase!