laupäev, veebruar 24, 2007

THE TENANT 1976

The Tenanti dvd-d ma mingi mitu kuud piilusin a ei riskeerinud. Sest tagaküljel seal on mingi lokirullidega mammi pilt, kes passib aknast välja, mitte just kõige sümpaatsem mammi selline. A õnneks ma vahest eelarvamused heidan kõrvale ja nii sai üks pärastlõuna eeldatava
eurothrilleriga sisustatud. Ma räägin, mida vähem sa filmist tead seda kõvema elamuse võib saada. See seadus kehtis 100% jälle. No Polanskit ma teadsin muidugi, tema film Bitter Moon oli mingi 10 aastat tagasi mu isiklik top 3es vast isegi, ma usun. Repulsionit ma ka olin näinud ja sp ma ka tegelt natuke kartsin seda Tenanti, sest Repulsion pole just kerge klaustrofoobiafilm. Chinatowni ka muidugi, kus kõige coolimaks stseeniks ma pean seda kohta kus mingi pisike kilupätt Jack Nicholsoni nina noaga tutvustab ( seda kilupätti mängis veel Roman Polanski ise) . Novat. The Tenant oli selline film mis rääkis mulle täpselt seda paranoiat mille all ma ka ise kannatan hetkel - naabrite paranoia. Mingi üleval mul seal toimub ei tea mis, et aru ma ei saa kes seal elab, vahest lauldake eesti keeles karaoket, siis enamus ajast on mingi eri hi-energy mütakas ja kõige hullem on kui vene shanshoone keegi kuulab. Ja ma ise olen täpselt peategelase moodi vend, kes eriti ei julge omas korteris lärmi teha. Muidugi tahaks olla see sõps seal tal, kes omas kodus hullu marssi kuulas ja õlli jõi ja naabrid perse saatis. Siinkohal võib vahelepõikena vast ära mainida kõige hullema juhtumi oma kogemustest, kui me üks suvi Tultsi pool aurasime, kell võis mingi kaks olla öösel, keegi ei viitsinud eriti jaurata ja oli selline chill-out moment, kõik lebotasid kus juhtus ja äkki - PAUH! oli keset tuba üks madrusesärgis vuntsidega jors kes karjus "AGLUHEELI STHOOLI?" ja tahtis, et muusikat vaiksemaks keeratakse. No kõik rahunes maha ja jrgmine päev olevat liftis ära lepitud jälle. Aga hullult üllatas küll. Polanski Tenant üllatab ka, lõpp läks ikka tõeliselt psaikoks ja ma kogu aeg kahtlustasin, et Polanski ise mängib peategelast Trelkovskyt ja oligi tema, natuke meenutas Juhan Viidingut ta mulle välimuselt. Isabelle Adjani mängib ka siin ja jube ägedat chikki. Üks lemmikfilme mul jälle juures. Väga meeldiv.


Isabelle Adjani

Kommentaare ei ole: