laupäev, veebruar 28, 2015

The Escapist 2008 [ DVD ]

Vangla/vanglast põgenemise film. Tugev žanr see teema filminduses, Imdb top 250 nummer üks film ju kah sama žanri esindaja. Swanshank Redemptioniga teda ka imdb arvustajate seas väga palju võrreldakse, no ma ei tea - mul kl ei tulnud vaatamise ajal sellist võrdlusmomenti kordagi. Mu arust lihtsalt üks  prison/escape tüüpi film. Arvestades, et tegu režhissöör Rupert Wyatt-i debüüttäispikafilmiga, täitsa okei selline, miks siin peaks kohe žanri  tippfilmiga võrdlema hakkama jäi arusaamatuks. Ise muidu algusest peale jälgisin hoopis seda nüanssi, et väga tipud näitlejad mängivad - peategelase nägu oli tuttav, kindlasti kuskil kõvas Inglise krimifilmis olen näinud, arvasin endamisi, pluss mängis siin, nagu ikka, kootud pibo peas, Jean Reno eksole...olin rahul...kuni lõputiitriteni, mis olid mitte sihukesed tavalised, et nimekiri jookseb, vaid nagu mõnikord on - suurelt lööb karakteri pildi üle ekraani ja siis näitleja nime - krt ma 100% kindel olin, et tuleb kuulsa prantslase nimi aga lõi ette hoopis Liam Cunninghami selle pibovenna stillkaadri kõrvale, no mineee! Noh, vaatsin imdb-sse, et vähemalt tuvastada siis vinge  krimifilm, kus peategelast kehastanud Brian Cox mänginud on - jälle sain dünamo - tuli välja, et mees mulle tuttav hoopis USA kvaliteetwesternsarjast "Deadwood"!!! Muidu tegu oli Iiri/Inglismaa produktsiooniga ja seda arvestades väga viis, et DVD-l leidusid ka subtiitrid, nonde kasulikkusest sai kohe aru, kui deleted stseene vaatasin, lisadel subse polnud  ning sp ka väga midagi ei saanud aru paljast kõnest - suht mõttetud stseenid muidu olid, nagu  tavaliselt deleted kraamiga kipubki olema. Lisades oli veel ca 7 mintsane making-of, kus režhissöör rääkis kiirelt ümber filmi ideeks olnud lühijutu sisu - jutt kirjeldas USA iseseisvussõja päevil juhtunut aga  sealt võeti põhiidee mis vanglapõgenemisfilmiks konverditi, osavalt. Oli ka kiirküsitlus filmi näitlejate ja tehnilise personali seas, et milline on sinu arust parim "prison movie" -  vastuseid  anti palju erinevaid  ( v.a Shawshank Redemption, mida enamus korraks mainis ikka, stiilis, et okei,  Shawshank jah, aga tegelt hoopis on  lemmik.... )  

                           


Kommentaare ei ole: